[O2fl] Wysoka grubość lakieru

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TeamTotal
    Classic
    • 2014
    • 2

    [O2fl] Wysoka grubość lakieru

    Czyli okazuje sie ze mam wypasone syetemy :shock: To wersja z GB wiec moze byc na bogato :lol:

    Podczas tego ruszania mialem skrecone kola. Musze poexperymentowac w zimie.
    Kiedys dekodowalem vin ale nie pamietam takich info.
  • s@p
    Classic
    • 2013
    • 29
    • Octavia II (1Z3)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    [O2fl] Wysoka grubość lakieru

    Witam,
    Po długich poszukiwaniach O2fl w wersji używanej, pojawił się kolejny pacjent na horyzoncie - egzemplarz z 2009 r. w wersji mint w kolorze srebrny metalik, auto salon Polska, serwisowane. Niby wszystko super-hiper, z po dłuższej rozmowie z właścicielem otrzymałem informację, że auto na wszystkich elementach ma grubość na poziomie 210-220 um (podtrzymując tezę, że taką zakupił w salonie). Stwierdził, że taka przypadłość dosyć często zdarzała się w O2 przy kolorze srebrnym i białym. Wewnętrznie czuję, że to jakaś kolejna ściema. Co o tym sądzicie?

    Komentarz

    • bishop
      L&K
      • 2012
      • 1430

      #3
      Nawet gdyby to była prawda i tak nie masz pewności że jest równo na wszystkich elementach, nic nie zastąpi weryfikacji opowieści sprzedającego, jak tylko realny pomiar dobrym miernikiem w Twojej obecności.

      Komentarz

      • Chris11
        RS
        • 2011
        • 1587

        #4
        Fabryczna grubość lakieru w grupie VAG oscyluje (zależnie od elementu i miejsca) od ok. 70 do 130 um, także sprzedający nieco rozmija się z prawdą

        Komentarz

        • gebek
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1214

          #5
          Wystarczy dobrze obejrzec powloke lakieru i natychmiast widac roznice miedzy lakierowaniem fabrycznym zautomatyzowanym,a recznym ludzkim :szeroki_usmiech
          Fabryczna struktura lakieru jest jednorodna,rowna.
          Czlowiek zawsze prowadzi pistolet nierownomiernie.Beda miejsca gdzie struktura
          bedzie gladsza i miejsca gdzie bedzie lekka ''skorka pomaranczy'' :szeroki_usmiech
          Co do pomiaru,to powinno byc mniej,ale w fabryce bywaja poprawki i mozemy
          kupic auto dwukrotnie lakierowane,po calosci lub czesciowo.
          Nikt w fabryce nie zlomuje karoserii,tylko dlatego,ze byly problemy podczas lakierowania...po prostu proces powtarzaja drugi raz. :szeroki_usmiech
          Tato,tato...czy to auto jest chore?
          Nie synku...to diesel PD.

          Honda...the power of dreams.
          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

          Komentarz

          • Chris11
            RS
            • 2011
            • 1587

            #6
            Zamieszczone przez gebek
            Co do pomiaru,to powinno byc mniej,ale w fabryce bywaja poprawki i mozemy kupic auto dwukrotnie lakierowane,po calosci lub czesciowo.
            Nikt w fabryce nie zlomuje karoserii,tylko dlatego,ze byly problemy podczas lakierowania...po prostu proces powtarzaja drugi raz. :szeroki_usmiech
            Niestety, ale tutaj nie masz racji... Nie wiem, co musiałoby się wydarzyć w fabryce, żeby auto było całe do ponownego malowania. I gdyby tak faktycznie się stało, to karoserie czekałoby złomowanie z prostego względu - koszt poprawki wielokrotnie przewyższyłby produkcję nowej karoserii.
            Co najwyżej w fabryce może się zdarzyć ponowne lakierowanie pojedynczych elementów - błotników, drzwi, maski, ale nawet wtedy grubość lakieru nie powinna przekroczyć 200 um.

            Komentarz

            • madmac
              Classic
              • 2010
              • 17

              #7
              Ja mam O2 Tour z 2011 i mam wpisane do książki gwarancyjnej (na moją prośbę) grubość pokrywy lakierniczej 200 w wyniku powtórnego lakierowania - kolor Pacyfic Blue akryl. Takie auto odebrałem w salonie....

              Komentarz

              • shado
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 5315
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Ja kupiłem w Fabię w ASO i też ma na drzwiach (na środku) grubość ok 200um.
                BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                Komentarz

                • kazik79
                  Drive
                  • 2011
                  • 88

                  #9
                  kolego s@p lakier po całości powyżej 200 mikrometrów mógł się fabryce przytrafić choć to bardzo rzadko spotykane,
                  zaopatrz się w dobry miernik i pomierz grubość lakieru na całej budzie dodatkowo pozaglądaj pod uszczelki drzwi i inne zakamarki - jak malowanie było w fabryce to nie będzie widać żadnych odcięć i łączeń lakieru jak malunek robiony był już później to będzie widać łączenia, posprawdzaj też wszelkie spinki, plastiki, zaciski - one najczęściej zdradzają, że ktoś przy czymś grzebał bo lakiernikom nie chce się tego wszystkiego po malowaniu zakładać

                  najlepiej by było jak na furę spojrzałby jakiś lakiernik i pomógł w ocenie tak na chłodno bez emocji

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Zamieszczone przez Chris11
                    koszt poprawki wielokrotnie przewyższyłby produkcję nowej karoserii.
                    ciekawe...
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • gebek
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1214

                      #11
                      Zamieszczone przez Chris11
                      Zamieszczone przez gebek
                      Co do pomiaru,to powinno byc mniej,ale w fabryce bywaja poprawki i mozemy kupic auto dwukrotnie lakierowane,po calosci lub czesciowo.
                      Nikt w fabryce nie zlomuje karoserii,tylko dlatego,ze byly problemy podczas lakierowania...po prostu proces powtarzaja drugi raz. :szeroki_usmiech
                      Niestety, ale tutaj nie masz racji... Nie wiem, co musiałoby się wydarzyć w fabryce, żeby auto było całe do ponownego malowania. I gdyby tak faktycznie się stało, to karoserie czekałoby złomowanie z prostego względu - koszt poprawki wielokrotnie przewyższyłby produkcję nowej karoserii.
                      Co najwyżej w fabryce może się zdarzyć ponowne lakierowanie pojedynczych elementów - błotników, drzwi, maski, ale nawet wtedy grubość lakieru nie powinna przekroczyć 200 um.
                      Bywalem w fabryce,widzialem,wiec wiem co pisze.
                      To,ze w fabryce w Poznaniu tego nie stosuja...jest mozliwe,skoro tak piszesz.
                      W fabrykach wystepuja linie tzw.szpitalne,gdzie poprawki wykonuja ludzie...to fakt i tam lakieruje
                      sie pojedyncze elementy.
                      Ale stosuje sie takze ponowne lakierowanie calego auta,na lini zautomatyzowanej,lub
                      ''polautomatycznej'' :szeroki_usmiech gdzie ludzie lakieruja wneki,a automaty powierzchnie
                      zewnetrzne.
                      Juz nie raz spotkalem w swoim 25 letnim stazu pracy w srwisie powypadkowym lakierowane auta
                      wiecej niz raz...i byly to lakierowania fabryczne.
                      Takiego lakierowania nie mozna podrobic...nie da sie.
                      W fabryce lakieruje sie elektrostatycznie,ze stalym dawkowaniem lakieru,stalym posuwem karoserii itd.dzieki czemu efekt jest rownomierny.
                      Czlowiek ze swoimi ''umiejetnosciami''tego nie osiagnie,poza tym stosuje metode aplikacji pneumatycznej,co z zasady nie jest idealne.
                      Tato,tato...czy to auto jest chore?
                      Nie synku...to diesel PD.

                      Honda...the power of dreams.
                      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                      Komentarz

                      • s@p
                        Classic
                        • 2013
                        • 29
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        Jak najbardziej zweryfikuję to w realu wraz z wprawnym okiem zaprzyjaźnionego lakiernika. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że od 3 msc poszukuję uczciwej O2 i niestety każdy egzemplarz deklarowany przez sprzedającego jako "ideał" - w rzeczywistości okazuje się mniejszym lub większym szrotem. Zawsze jest pewne "ale"... Jestem przygotowany na zakup auta w tej wyższej półce cenowej w danym roczniku, nie szukając "okazji" i niestety klapa. Jak nie lepiony z dwóch, to progi wspawane i drzwi wymienione, albo słupek wspawany, albo nowy silnik bo tamten był za nowy itp... Ogólnie to mógłbym elaborat przygotować, jak sprawnie kupić sprawną O2 w tym naszym kraju, miodem i mlekiem płynącym. Przepraszam za żale, ech...chyba pozostał salon.

                        Komentarz

                        • abstinent
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4842
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          s@p, ile max możesz dać ?

                          Komentarz

                          • s@p
                            Classic
                            • 2013
                            • 29
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            #14
                            Chciałbym utrzymać poziom 33 kzł

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              jak fl, to trochę mało, nie wiem po ile golasy chodzą, ale za coś lepszego to nie za bardzo :lol:
                              takie moje zdanie

                              traktor czy nie :?:

                              Komentarz

                              • Enriquez
                                RS
                                • 2009
                                • 7685
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                ja swój malowany egzemplarz z 2009 sprzedałem za 36, więc IMHO 33k to trochę mało
                                choć z drugiej strony zmienił się rok...
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz

                                • s@p
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 29
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  #17
                                  Nie ma parcia - może być diesel, może być benzyna (oby nie 1.4), może być i 36 kzł - tylko gdzie szukać tego bezwypadkowego egzemplarza. Odpowiedź jest tylko jedna - w salonie, więc pozostaje poczekać i dozbierać.

                                  Komentarz

                                  • abstinent
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4842
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    s@p, ostatnio pracuje w aso, co prawda nie w skodzie ale aso
                                    i tylko się utwierdziłem w przekonaniu że nigdy nie kupię nowego samochodu

                                    szukaj od osób prywatnych, i nie od handlarzy
                                    może na forum ktoś chce sprzedać coś :idea:

                                    Komentarz

                                    • Big
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6389

                                      #19
                                      Zamieszczone przez s@p
                                      Chciałbym utrzymać poziom 33 kzł
                                      Nie chcę nic mówić, ale swoją O II z 2007 r. w wersji elegance + parę dodatków z 1.6 MPI pod maską sprzedałem we wrześniu 2012 r. za 37 000 zł i to bez najmniejszych problemów (nie dając nawet ogłoszenia o sprzedaży). Fakt, że auto było naprawdę idealne a przebieg wynosił jedynie 49 tys km.
                                      Także myslę, że jeśli chcesz kupić idealną O II FL to za 33 tys zł jest to raczej niemożliwe, albo trzeba się nastawić, że za te pieniadze kupisz auto powypadkowe, lub z ponadnormatywnie dużym przebiegiem. W każdym razie marne szanse, aby za te 33 tys zł ktoś sprzedał ci zadbaną, bezwypadkową i pewną O II FL. Myślę, że musisz dołożyc ok . 4-5 tys zł i wtedy faktycznie możesz wyszukać interesujace cię auto w idealnym stanie.

                                      [ Dodano: Pon 04 Lut, 13 07:21 ]
                                      Zamieszczone przez s@p
                                      tylko gdzie szukać tego bezwypadkowego egzemplarza
                                      Na tutejszym forum Ogłoszenia i Allegro raczej sobie odpuść.
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz

                                      • Chris11
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1587

                                        #20
                                        Zamieszczone przez gebek
                                        Bywalem w fabryce,widzialem,wiec wiem co pisze.
                                        To,ze w fabryce w Poznaniu tego nie stosuja...jest mozliwe,skoro tak piszesz.
                                        W fabrykach wystepuja linie tzw.szpitalne,gdzie poprawki wykonuja ludzie...to fakt i tam lakieruje
                                        sie pojedyncze elementy.
                                        Ale stosuje sie takze ponowne lakierowanie calego auta,na lini zautomatyzowanej,lub
                                        ''polautomatycznej'' :szeroki_usmiech gdzie ludzie lakieruja wneki,a automaty powierzchnie
                                        zewnetrzne.
                                        Juz nie raz spotkalem w swoim 25 letnim stazu pracy w srwisie powypadkowym lakierowane auta
                                        wiecej niz raz...i byly to lakierowania fabryczne.
                                        Takiego lakierowania nie mozna podrobic...nie da sie.
                                        W fabryce lakieruje sie elektrostatycznie,ze stalym dawkowaniem lakieru,stalym posuwem karoserii itd.dzieki czemu efekt jest rownomierny.
                                        Czlowiek ze swoimi ''umiejetnosciami''tego nie osiagnie,poza tym stosuje metode aplikacji pneumatycznej,co z zasady nie jest idealne.
                                        Chętnie, chociaż z nazwy, poznam producentów i te fabryki, bo ciekawi mnie, kto ma takie problemy z lakierowaniem, że trzeba całe auto ponownie malować. Oczywiście, żeby omijać ich z daleka.

                                        Komentarz

                                        • piociel
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 526
                                          • Volkswagen

                                          #21
                                          Chris11, Ja tez bywałem na lakierni w fabryce samochodów i rzeczywiście dopuszczalne jest malowanie powtórne całego auta. Myślę, że wszędzie jest to praktykowane, bo na pewno ponowne lakierowanie jest dużo tańsze niż nowa sztuka.
                                          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                          Komentarz

                                          • Majowy
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 215

                                            #22
                                            Kupowałem nowe auto w 2009, O2FL w kolorze Zieleń Arctic i po przyjeździe do domu pomierzyłem auto czujnikiem. Cały samochód włącznie z dachem i słupkami ma grubość 180-190 um. Więc na drugi dzień jestem w serwisie (wszedłem prawie z drzwiami) z pytaniem WTF. Wszyscy spanikowani i oczywiście, że zajmą się wyjaśnieniem całej sprawy. Zgodnie z tym co ustalili, a właściwie jaką dostali informację z fabryki (miałem nawet tego maila z Czech) nadwozie nie przeszło kontroli jakości i zostało ponownie polakierowane w fabryce. Stąd idealna grubość lakieru na całym samochodzie, ale właśnie w przedziale 180-190.
                                            Tak więc grubość lakieru nie jest jedynym wyznacznikiem, czy auto było bite, czy nie. Trzeba furę oglądać z osobą, która zna się na rzeczy inaczej pozostaje wiara we własne możliwości albo to co powie sprzedawca. A z tym jak wiadomo może być różnie, z naciskiem na różnie...

                                            Komentarz

                                            • jamesbondzio
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1174
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                              #23
                                              s@p, moja tez "zieleń arctic" jest taka "gruba" mierzona po zakupie i to na profi miernikach.
                                              200mikro to częste w roczniku 2009 ;-)
                                              kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                              teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                              Komentarz

                                              • adamsky
                                                Rider
                                                • 2024
                                                • 371
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Niestety z racji szkody i mi przyszło pomierzyć lakier i dziwna sprawa, bo mniej więcej wahał się od 80/90 (w pewnych miejscach) do 160 a na masce do ok 190. Niestety nie mierzyłem przy odbiorze auta.
                                                Sam rzeczoznawca mi powiedział, że często w fabryce malują nawet pojedyncze elementy jednak zdarza się że i salon coś skubnie...
                                                Mam nadzieje że zrobili to w fabryce i będę mógł pośmigać jeszcze kilka lat tym autkiem.
                                                Przy okazji facet stwierdził, że skody to słabe auta - bo przy byle lekkiej stłuczce jest pół auta do wymiany. To by się zgadzało bo po stłuczce parkingowej mam połowę przodu do zrobienia... szkoda, ale ufam że ASO zrobi mi to tak, że auto mi jeszcze posłuży.

                                                Przy okazji mam pytanie jeśli jest wymiana na nowy element (maska, zderzak, błotnik) to ASO zamawia pomalowany element czy samo maluje (auto niedawno odebrane z salonu).

                                                Komentarz

                                                • Przem78
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 561

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez adamsky
                                                  ASO zamawia pomalowany element czy samo maluje
                                                  Wymieniałem drzwi w moim poprzednim aucie (zamknęły się drzwi od garażu powodując "delikatną" dewastację przednich drzwi pasażera i lusterka zewnętrznego) robiłem to z AC, bez gotówkowo w serwisie Nissana i elementy przyszły tylko w podkładzie, lakierowanie i uzbrajanie w serwisie (cieniowanie tylnych drzwi - tu polecieli grubo bo zrobili całe i przedniego błotnika 1/3) auto miało 4 lata więc lakier trochę zmienił barwę ale coś czuje, że u Ciebie też nie skończy się na lakierowaniu 1 elementu.
                                                  Pozdr. Przemek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...